26.8.09

Cadenats....

Sevilla.... Preciosa i exultant com la recordava de fa 20 anys.... Vaig tenir la sort d'anar-hi amb una bona amiga, que hi havia estat fa no pas massa. Tornar a gaudir de la bellesa de la Torre del Oro a peus del Guadalquivir, la magnífica Catedral i la Giralda, caminar pel barri de la Juderia per admirar els seus carrerons, el Parc de Murillo, això si, acompanyades de tota la calor del món.... Parada per a refrescar-nos al carrer Sierpes i davallada cap al famós barri de Triana. Malgrat que em va decebre, suposo que per la immensa xafogor que feia (45º) i les obres per arreu, em va captivar el pont que ens hi portava. El Pont d'Isabel II, que va oferir-me als ulls promeses d'amor etern.... Els enamorats hi posen cadenats, i llencen la clau al riu verdós que creua la ciutat. No sé si és una mena de moda, però em va semblar molt emotiu, imaginar la de parelles que s'hauran fet vots muts d'estimar-se per la resta de la seva vida.... I, com si fos un llibre de família, d'alguns d'ells n'hi penjaven altres de més petits.... Tots hi duien escrits dos noms i una data.... No hi havia arròs al terra, ni pètals de roses, ni convidats, només quedava el record d'un dia d'amor a Sevilla.... ( el meu sospir recordant-te, també si va quedar....)
__________________________________________________________________________________
Sevilla.... Preciosa y exultante como la recordaba hace 20 años.... Tuve la suerte de ir con una buena amiga, que había estado no hacía demasiado. Volver a disfrutar de la belleza de la Torre del Oro a pies del Guadalquivir, la magnífica Catedral y la Giralda, caminar por el barrio de la Judería para admirar sus callejuelas, el Parque de Murillo, eso sí, acompañadas de todo el calor del mundo.... Parada para refrescarnos en la calle Sierpes y descenso hacia el famoso barrio de Triana. Aunque me decepcionó, supongo que por el inmenso bochorno que hacía (45º) y las obras por todas partes, me cautivó el puente que nos llevaba. El Puente de Isabel II, que ofreció a mis ojos promesas de amor eterno.... Los enamorados ponen candados, y tiran la llave al río verdoso que cruza la ciudad. No sé si es un tipo de moda, pero me pareció muy emotivo, imaginar la de parejas que se habrán hecho votos mudos de amarse para el resto de su vida.... Y, como si fuera un libro de familia, de algunos de ellos colgaban otros de más pequeños.... Todos llevaban escritos dos nombres y una fecha.... No había arroz en el suelo, ni pétalos de rosas, ni invitados, sólo quedaba el recuerdo de un día de amor en Sevilla....
"El corazón que a Triana va,
nunca volverá.... Sevilla.
Con que pasión te enamorará
y te embrujará.... Sevilla "
-M.Bosé

39 comentaris:

Ripley ha dit...

pues la idea de los candados, que no se si es original de allí me parece muy bonita y la foto tambien, estuve en sevilla de muy pequeño y no tengo ningun recuerdo de la ciudad ni siquiera de los calores que mencionas...45º que pasada!!

Mª Angeles B. ha dit...

Un detalle muy bonito y una foto genial y muy bien vista,

Saludos

Imogen ha dit...

Ostres que maco!!! Jo vaig estar l'any passat, vaig passar pel pont pero no m'hi vaig fixar!! Ja ho faré el proxim cop que hi vagi.
A Triana...vas menjar per casualitat a Casa Manolo?? El millor lloc per menjar a Sevilla, sens dubte.
petons!

Cris (V/N) ha dit...

*Ripley, he leído sobre ello, y empezó en Roma la idea (fuente A3: "Decenas de enamorados hacen su peculiar símbolo de amor sobre el puente Milvio, el más antiguo y largo de Roma. En sus farolas colocan un candado en el que las parejas escriben sus nombres y luego, tiran la llave al río con las manos unidas para sellar su amor eterno.") Se ha copiado una moda pero la simbología la encuentro preciosa.... Y todo por una novela 'Tengo ganas de ti', de Federico Moccia.... Ya ves, como es la historia. Un placer tenerte por aquí, saludos :)
*Mª Ángeles y Jose, gracias por pasar, un saludo para los dos.... la foto, mejorable, pero bueno, ahí queda :)
*Imogen, hola! Només vaig beure litres d'aigua nena, mare meva quina calorada.... no sabia d'aquest lloc, la propera vegada aniré més ben preparada. Un petó per a tu :)

òscar ha dit...

desconeixia el detallet dels candaus i també desconec sevilla. altres indrets més llunyans i la tradicional calor han fet, fins ara, d'excussa per no visitar-la.

Cris (V/N) ha dit...

*Òscar, doncs és una de les capitals més boniques d'Espanya.... miris on miris, et captiva, però, la veritat, jo a l'agost no hi torno :)

HUMO ha dit...

Que bonito relatas, gracias por tu saludo!


=) HUMO

Alada ha dit...

Cualquier lugar, es magnifico para pasar unos días de vacaciones y Sevilla es precioso, sin duda. Pero mejor ir con tranquilidad cuando el termómetro, no nos ahogue, tirándose el calor al cuello.
Saludos, estupendo lo descrito

Cris (V/N) ha dit...

*HUMO, así lo viví, así lo cuento :) Gracias por pasar, un saludo!
*lola, fue demasiada calor. Nos medio perdimos, y preguntamos a una chica por dónde teníamos que ir, y nos indica a la derecha apuntando un: pero "sus" vais a cocer".... anda que no tuvo razón :) Un beso!

Naia ha dit...

Bonita foto, y lo de los candados es algo muy simbolico, esperemos que todos los que lo pusieron, aun lo conserven. A quien se le ocurre ir en verano a Sevilla???, solo a ti,jajaja, ni loca me voy yo con esos calores para esa tierra. Besos guapa:)

DANI ha dit...

Mai oblidaré les "tapitas" , ni tampoc la calor que vaig passar ja ja ja.

Diuen que Granada super l'insuperable.

Será la próxima.

Bezitos quixa

DooMMasteR ha dit...

Que romantic lo dels cadenats!

No has parat aquest estiu, eh? ;-)

Cris (V/N) ha dit...

*Naia, eso es por que no me has invitado a Bilbo, que lo sepas.... Voy a ir a probar esos pimientos, advierto desde ya :) petons nena!
*Dani, vaig estar a Granada de petita, tens raó, pel que diuen és màgica, així que, a re-tornar-hi quan es pugui, apuntat! Gràcies per passar :)
*DooM, doncs, mira, ara mateix m'en vaig amb el novio a Tarragona, a gaudir de la platja i a fer més fotos i llegir, així que.... Dilluns ja torna a tocar currar altre cop :) Una abraçada!!

Єѕтnoм ha dit...

I gent bucejant buscant la clau que va tirar algun dia, vas veure?
Estic poc romàntica, ho sento...

Petons!!

Belén ha dit...

Conocía la historia del candado, y no se... es que no se si me acabo de creer el tema ese del amor de toda la vida...

Ayyy que agnóstica soy

Besicos

LlunA ha dit...

Jo vaig veure els cadenats aquests a Italia...però es clar, depèn d´on al final resulta impossible...allà la guia ens ho deia, han d´anar fent neteja!! jejeje
Però "Sevilla tiene un color especial..." la meva àvia és d´allà, son difents, viuen la vida d´altra manera, com amb més "salero".
Paso per aquí desprès de veure el teu comentari al meu blog...Crepúsculo...fa anys suposo que els nens de 13 no estaven per aquestes pelis ni res semblant. però ara tot ha canviat...hi ha molt amor, però no escenas de sexe ni sang bèsties. hi han pelis pitjors en aquest sentit.
petonets :)

pepa mas gisbert ha dit...

A mi es que es ver un candado aunque sea amoroso me entra repelús (sonrío).
Estupenda foto.

Una abraçada

Araceli Merino ha dit...

Que romàntic, això dels candaus! Malgrat que una cançó cubana diu allò de "nuestro pacto no es con Dios", és evident que quan comencem un projecte amb il.lusió, mai no pensem en un possible final.

La sonrisa de Hiperion ha dit...

Sevilla es a la eternidad, lo que la rima a la poesía.

SAludos y un beso!!

Paco ha dit...

excelente imagen, aunque aqui en Andalucía decimos "que Sevilla para los sevillanos".

saludos

Fernando Pagán ha dit...

Hola Cris:
Quiero darte las gracias por la visita y comentario dejado en mi blog. Me ha llevado a mirar el tuyo y me he llevado una grata sorpresa por las fotos buenísimas y los textos tan dulces y bien redactados en los dos idiomas.
De Sevilla,que te puedo decir, pues que he estado varias veces, la última hace 4 años en verano y no vuelvo en esta estación . Si Dios quiere volvere para el 12 de octubre y veré in situ este puente que nos presentas. Un saludo.

Carlos ha dit...

no hi ha res com l'observació per fer fotos úniques i pel que veig observes molt i molt bé.
tot i que per a mi la relació de parella no la veig com un candau és massa tancada i opresora, prefereixo compara-la amb un viatge, amb aventures, alegries, sorpreses i fins i tot algun problemeta pel camí.

salut

assumpta ha dit...

Sevilla la tinc pendent... ufff ni recordo des de quan. I em tinc moltes ganes, però no trobo mai el moment i quan puc, a l'estiu no tinc ganes de trobar-me amb en Pere Botero.
El tema dels cadenats no el coneixia i em sembla, si més no, força curiós! Ai! si aquesta barana pogués parlar... de ben segur que en Tibau n'hi trauria una bona història per a ser contada.
La foto, tu diguis el que vulguis, és bona, bona!
;)

Joana ha dit...

Hi ha racons que quan hi tornes hi veus més detalls.És com rellegir un llibre o tornar a mirar una peli!
Bona tornada al curro!!!!

Cris (V/N) ha dit...

*Estnom, si algú es banya en aquest riu, ha d'estar molt desesperat, paraula! Un petó :)
*Belén, agnóstica? bueno, debe ser como tirar la moneda en la Fontana y creer que lo que pides se cumplirá, no? Gracias por venir :)
*Lluna, doncs de moment n'hi han un munt, però el pont és moooolt llarg! la peli de Crepusculo, de moment ha baixat fake rera fake.... segueixo insistint, i gràcies, la miraré amb ella, que té bona pinta i tot :) Un petó!
*Alma, el amor sin barreras, sin fronteras, sin candados.... Estar con quien quieras sólo por que lo sientes.... Un beso y gracias por venir :)
*Araceli, ja és ben veritat.... té regust de bolero la teva frase (sospir) Un petó gran :)
*La sonrisa de Hiperión, qué va a decir un poeta? Gracias por tus palabras, un blog fantástico el tuyo :)
*Paco, por algo se dirá, no? A excepción de la calor, no tengo ninguna queja, Andalucía es un regalo para el visitante, vaya que sí. Un saludo muy cordial para ti :)
*Fernando, seguro que octubre será estupendo, por que, menudo día pillé! Te gustará el puente, ya verás, es una maravilla cruzarlo y "revisar" candados e inxcripciones! Ya me dirás! Gracias por venir :)
*Carles, doncs si, però de romàntics n'hi han per arreu, no creus? Jo també toco més de peus al terra.... Gràcies per les teves paraules i una salutació per a tu!
*assumpta, ja li comentava més amunt a en Ripely, que ve d'Itàlia la "llegenda". Les modes són així! Veurem què triguen a venir a fer neteja! Diuen que en primavera és espectacular, així que.... Gràcies pel comentari....Un petó :)
*Joana, moltes gràcies, demà a les 8 sant tornem'hi.... ains, el millor, que encara em quedaran vacances pendents per fer, lalalalarala :) Un petó!!

Crisis. ha dit...

Las noches de amor siempre son bonitas.Siempre.Aunque muchas acaben como recuerdos...

=)

Cris (V/N) ha dit...

*Crisis, los recuerdos no siempre tienen por que ser dolorosos.... se quedan y permanecen, como las fotos, no? Unas borrosas, otras nítidas, y otras .... ya sabes :) Un beso!

GAIA ha dit...

Fa tres anys vaig anar de vacances a
Andalusia i em va encantar a pesar de la calor com tu bé dius. Sevilla em va agradar molt, Granada em va fascinar i la part de les Alpujarras
és fantàstica. Recordo que allà era més fresquet i per la nit havíem de dormir amb manta. He visitat una bona part d'Espanya i una de les que hi tornaria seria Andalusia

Cris (V/N) ha dit...

*Doncs d'allà baix, només em queda Jaen crec.... i mira, potser l'any que ve, que el novio hi té família allà!! Andalusia és fantàstica, i tant que si.... Un petó Gaia :)

Belén ha dit...

Ese es el tema, que no me creo lo de la Fontana de Treviiiiiiii

Besicos

Cris (V/N) ha dit...

*Belén, mujer de poca fe.... ainsssss, tiré tantas monedas cuando fui que.... algo se me habrá cumplido no? Gracias por venir, un beso :)

Les Coses són com Som ha dit...

van dir que això dels candaus dels enamorats s'havia posat de moda pel llibre "Tengo ganas de ti" del Federico Moccia, que fan el mateix al pont de Roma. El què a Roma està més ple de candaus i ara s'estén com una moda per tot el món. a mi em sembla perfecte. És amor...

Cris (V/N) ha dit...

´*instints, tens raó, m'en vaig informar i a en Ripley, a un dels primers comentaris li deia això mateix.... costums, modes, doncs si, prefereixo aquesta, encara que el pobre Gualdalquivir no en tingui cap culpa, i sigui "el guardián de las llaves".... Petonet :)

ShaO ha dit...

Leyéndote me han dado ganas de volver jaja y mira que cuando estuve no sé si ya estarían los candados, pero me pareció una ciudad de esas donde no importa perderse. Un beso a la sombra...

Cris (V/N) ha dit...

*ShaO.... está muy bien para perderte en "historias ajenas", pero, ojalá no hubiera hecho tanto calor ese día :) Besotes!!

koffee ha dit...

Ignoraba esa curiosidad. Estoy deseando coger el AVE -ése que pasará bajo mi casa si nadie lo remedia- para bajarme a ver el Parque de Mª Luisa, entre otrras cosas, claro!.

Cris (V/N) ha dit...

*kofee, por dónde "andas" tú? .... El parque no tuve tiempo de verlo, sólo hice una excursión de un día (estaba en Mérida).... Vi el de los Jardines de Murillo, que hay que verlo, unos árboles gigantes, que eran una maravilla!!

Juan Antonio Torron Castro ha dit...

El otro blog es fantástico pero este le supera si cabe.Te sigo.-

Cris (V/N) ha dit...

*Juan Antonio, muchísimas gracias, sé bienvenido :) Y si tienes alguna ventana que quieras compartir, ya sabes! Saludos!!