21.9.09

Per pebrots....?

Tinc ganes d'escriure, però avui no em quedo satisfeta amb el que veig a la pantalla.... Normalment, trio una foto, i em va sortint tot el que vull dir, no sempre amb la mateixa intensitat, es clar.... Però, i quan no surt res, què passa? Quantes vegades has escrit al bloc (o blog) o hi has penjat una foto només per cumplir, per que toca, per que si? De vegades voldria escriure sobre coses més personals, per buidar, per compartir, per que no és a mi sola que em passa la vida per minuts, o segons (que 4 segons donen per molt, oi Lala?).... Escriure al bloc m'encanta, és una teràpia econòmica i una mica egocèntrica -doncs si, una mica ho és- però m'agrada.... Fins a quin punt això és sà? Hem d'escriure "per pebrots"?
__________________________________________________________
Tengo ganas de escribir, pero hoy no me quedo satisfecha con lo que veo en la pantalla .... Normalmente, elijo una foto, y me va saliendo todo lo que quiero decir, no siempre con la misma intensidad, claro .... Pero, y cuando no sale nada, qué pasa? Cuántas veces has escrito en el blog o has colgado una foto sólo para cumplir, por que toca, por que sí? A veces quisiera escribir sobre cosas más personales, para vaciar, para compartir, por que no es a mí sola que me pasa la vida por minutos o segundos (que 4 segundos dan para mucho, verdad Lala?).... Escribir en el blog me encanta, es una terapia económica y un poco egocéntrica -pues sí, algo lo es- pero me gusta.... Hasta qué punto esto es sano? Debemos escribir "por narices"?

_________

* Quisiera agradecer esta fotografía a mi buena amiga Naia, que los prepara, los fotografía, pero no se los come .... Nena, esta expresión "per pebrots" no la encontrarás en el traductor, lo siento.... Muxus y zorionak!



40 comentaris:

Naia ha dit...

Siempre hay que procurar no hacer las cosas "por narices", y menos aun aqui, siempre escribo con sumo placer, me encantan tus fotos, tus textos, y me encantas tu.
A veces vale mas lo que callamos que lo decimos,a que si? :)
Sin palabras niña, y....no lo sientas, tengo imaginacion para poner alguna burrada buena;) Petons preciosa :)

JJMiracle ha dit...

No m'agrada gaire escriure "per pebrots", tot i que alguna vegada ho he fet, és a dir, m'he imposat escriure. Però si només escrivim quan en tenim ganes, és possible que les ganes vagin disminuint (com menys s'escriu, menys necessitat se'n té) i al final deixem d'escriure.

ALEX B. ha dit...

Pues no, no creo que tengamos que escribir " por narices"; mientras que no nos apetece o no se nos ocurre nada podemos leer a los más inspirados.
La foto es muy buena a mi me sugiere lo apretaditos que ibamos en el metro el sábado noche.
un beso

Nikté ha dit...

Pues si, deberíamos escribir hasta para los pimientos, sobre todo esos tan rojos e intensos; y si no ocurre, no pasa nada, siempre queda el recurso de escribir que no podemos escribir, y aún así lo estamos haciendo.

Una imposibilidad, un reto.

Pienso que los que lo hacen por obligación son los de oficio, los mercaderes, los que ...aquí lo dejo.

Nuestra Lala...y sus cuatro segundos.
La quiero con locura.

Para ti un beso.

GAIA ha dit...

Jo escric quan em ve de gust. El pitjor que pots fer és escriure per "cumplir". Generalment faig un post o dos al mes. Quan veig blogaires que cada dos dies editen un post no ho entenc; o disposen de molt de temps o tenen una gran facilitat per escriure de qualsevol cosa. Jo, acostumo a escriure d'algun tema que em preocupa o simplement vull dir la meva en quelcom concret. Particularment, també gaudeixo llegint als altres i fent comentaris però no em creo cap obligació.
Salut

Anònim ha dit...

el tiempo libre se ha de dedicar a hacer cosas que nos apetezcán y siendo claros, nadie nos obliga a escribir en un blog, no ganamos nada con ello y no le debemos nada a la gente que sigue nuestro pequeño espacio en la red.

no creo que sea bueno tomarse esto como una obligación.
para obligaciones ya esta el mundo real, dejemos que el mundo virtual sea para olvidar preocupaciones y aliviar tensiones, no para generarlas.

Anònim ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Imogen ha dit...

Per pebrots?? de cap manera. S'ha d'escriure quan tens ganes, quan et ve la inspiració, encara que sigui amb una mosca. El cas es que tu la sentis, que tu tinguis ganes d'escriure, no pel fet que els altres t'estiguin esperant.
Pero tu no deixis d'escriure i posar fotos eh?? jejejeje
petons!

rebaixes ha dit...

Jo no m'imposo l'escriure, no !!1
Quan arriba cansat físicament i mentalment no en té ganes, i altres vegades no és té temps material.
Em vaig passar 35 anys sense escriure pràcticament res, ara, tinc temps per fer coses i gaudeixo escrivint... A demés tenim aquesta oportunitat de publicar-ho i que altre ho llegeixi i si li sembla bé et posi un comentari.
Que crec que és al màxim que aspirem molts aquí.
Per pebrots, no!!!
Jo diria que ho aneu practicant el més possible, potser un dia serà una de les vostres distraccions com em passa a mi ara.Us desitjo a tots el millor...Anton.

Crisis. ha dit...

Para mi el blog,es una via de escape muy importante... aunque si es un poco egocentrico, pero es una manera de desahogarse...
Por cierto,que ricos los pimientos de la foto :)

Sergi ha dit...

Tothom et dirà que no s'ha d'escriure per pebrots, que només has d'expressar-te quan et ve de gust, i explicar el que et ve de gust i prou. Generalment és així. De totes maneres, jo intento mantenir un ritme, però això no fa que escrigui per escriure, sinó que potser escriuria dos posts seguits, i m'espero una mica per no cansar el personal. Però això sí, si t'has d'obligar a escriure, malament. I les ganes i la inspiració van i venen, així que paciència.

Lala ha dit...

Mmm...no sé yo si sería capaz de escribir "per pebrots"...
En realidad me ocurre lo contrario, que no puedo dejar de escribir, pero porque me sale como la lava del volcán. Y cuando no tengo nada que decir, no escribo.
Yo nunca he escrito en el blog para cumplir. Nunca. Por más que intento recordar...No, definitivamente. Los he cerrado y punto.

Yo creo que hay que escribir lo que la inspiración trae, ya sean sentimientos propios, opiniones o creatividad al 100%. Hacerlo de otro modo es abandonar el placer que esto supone. Y para eso se gastan los 4 segundos en rascarse la espalda, jajaja!
:D



Un besito

Lala

DANI ha dit...

Es evident que el millor és escriure quan tens quelcom a dir. Però no oblidis que de vegades el que per tu es un compromis, pot ser que per altres sigui fantàstic.

Aixi que, a escriure s'ha dit ;)))

Petons

La abuela frescotona ha dit...

querida amiga tu blog es muy bueno,tu escribes con emocion ,ya escribiras como tu quieres....por ahora sigue como vas,te abrazo

MUY SEÑORES MÍOS ha dit...

Hacer las cosas "per pebrots" -no sé si "por narices" es la traducción más exacta- no es la peor motivación; a veces es necesario y otras obligatorio: ¿Esistiría el hecho artístico sin que la actitud del artista fuese "per pebrots".

Respecto a la foto de tu amiga Naia, hay que decir que no está hecha "per pebrots", sino "amb (con) pebrots" y no le ha quedado nada mal... habría que felicitarla, ¿no? Pues, eso.

Saludos.

DooMMasteR ha dit...

No val la pena escriure per pebrots. Alguna vegada ho he fet i no m'agradat, trobo que es nota en l'estil. Porto una setmana sense escriure i de moment no em surt res... XD

koffee ha dit...

En un principio mis blogs (llevo unos años ya... uff!) se llenaban de letra que exponía sensaciones, sentimientos o pura ficción. Un buen día acabó todo: se perdió la facilidad de expresión, o tal vez de motivación, si, y me quedé con las fotos. De ahí que espere a hacerme de nuevo con lápiz y papel, aunque tal como lo tengo ahora...

Una abraçada!.

Les Coses són com Som ha dit...

evidentment que no, que hauries d'escriure quan et vingui de gust i quan et surti dels pebrots. Ara bé, molts cops depèn de les circumstàncies i de com tu et vulguis sentir dins d'aquest món. Està clar que si estàs activa en aquest món, la gent et respòn i és molt agraït llegir tot el què et comenten i comentar als altres perquè sempre aprens alguna cosa de tothom.
Muack!!

Ventana indiscreta ha dit...

Debemos escribir no por narices sino por olfato, Cris, que es muy distinto. Dispones de unos pimientos; pues hala, ásalos, calienta el horno, sube la temperatura, afincate al calor, despréndete de la piel, cuéntanos un desgaste emocional, atrévete con un buen plato, con una pipirrana, añade unas lascas de ventresca a ese preparado. ¿Ves? Gastronomía literaria o lo que quieras. Pero siente y capta con el olfato, que si no hay nada no pasa nada. Pero escarba. Ya verás.

Enhorabuena por este post en que te 'desnudas'.

BACCD ha dit...

I és clar que no! Penso que el blog ha de servir per gaudir-ne, i si no ve de gust, doncs no ve de gust i punt. Ja tenim prou obligacions en aquesta vida.

Per cert, has pogut fer algun enregistrament per al post?

Jota Ele ha dit...

Es sanísimo, Cris. Así que, no dejes de escribir.

El éxito se compone de un 10% de inspiración y un 90% de transpiración. Siempre algo te saldrá.

Además,, me importa un pimiento, (o muchos), que te salga algo bonito o trascendente. Me da igual, yo pienso seguir viniendo a tu "casa".

Besos.

Cris (V/N) ha dit...

*Naia, ante todo, gracias, eres una amiga estupenda, y gracias por esta foto tan magnífica.... tú me conoces, y sabes que si hay que hablar se habla, pero hablar para nada, pues no, verdad? Pues eso, que muxus i petons preciosa!
*P-CFACSBC2V, estic completament d'acord amb tu, així se m'han quedat un munt d'aficions pel camí.... :)
*ALEX B, una gran reflexión, leer a los más inspirados, eso siempre! He descubierto tanta cosa buena en los blogs.... y que siga la creatividad! La foto, con permiso de Naia, la recorté, que venían en carretilla, jajajaja. Un beso :)
*Nickté, pues eso es más o menos lo que me ha sucedido, pero lo he intentado plasmar justo con lo que no me salía, la "palabra".... Y sí, Lala es estupenda! otro beso para ti :)
*GAIA, jo he baixat el ritme, suposo que la novetat del bloc em va fer treure la creativitat per dies.... Ara li he agafat el "puntet", però fer 3 entrades per setmana, per "obligació" em nego, no vull que tampoc ningú passi només per passar, o retornar una visita.... A mi m'encanten els blogs on deixo els meus comentaris, i m'agradaria que aquí fos el mateix, sense compromís, només per que et ve de gust. Gràcies per la teva opinió :)
*david.rogonza, mucha razón en lo que escribes.... disfruto mucho con el blog, y tengo cosas que ya están casi "trabajadas" que esperan a ver la luz, cuando sea el momento, eso sí. Saludos :)
*Imogen, jo no sóc ni bona escribint, ni bona fent fotos.... hi han companys/es increibles fent ambdúes coses, però faig un "combi" amb el que em sento molt bé, a gust, i m'ajuda a seguir aprenent.... Petons nena :)
*rebaixes, doncs per això tancava el títol amb un interrogant.... M'encanta llegir les vostres opinions al respecte d'un tema que en la seva mida m'inquieta una "micona".... Però encara no m'ha arribat aquest moment. Segueix escribint com ho fas, que és una delícia. Gràcies per venir, Anton :)

Cris (V/N) ha dit...

*Crisis, pues pensamos lo mismo, anda que no va bien escribir a veces, eh? Saludos!!
*XeXu.... jo també m'auto-imposo un ritme, més per necessitat que per "pebrots".... m'encanta escriure, els viatges, les emocions, les coses que passen.... però si que l'he baixat sobre tot ara per l'estiu, i 8 al mes és un bon nombre, un dos a la setmana.... això està molt millor per a mí que 3.... Els teus Wanted van sortint, eh? Sort i un petó :)
*Lala, es que tú eres muy jóven, y tienes mucha energía, estás en la edad de exprimir las neuronas y que todos las saboreemos.... Tienes una creatividad magnífica, que no decaiga nena :) besotes!!!
*DANI, que maco això que has escrit.... moltes gràcies per la part que em toqui, jajajajaa. Un petó :)
*La abuela frescotona.... bienvenida!! muchísimas gracias por tus palabras y por tu abrazo, recíbe uno de vuelta :)
*MUY SEÑORES MIOS, no, si me encanta cada uno de vuestros puntos de vista, por que todos son válidos y más o menos parecidos.... en el fondo nos une una pasión, escribir!! Qué "traducción" hubieras empleado? (el por cojones no vale, que aquí no se dicen tacos, eh, vecino? jajajaja ) Saludos :)

Autorretrato ha dit...

Muy bela... imagem interessante

Cris (V/N) ha dit...

*DooM, doncs a esperar a les "muses".... a veure si no triguen massa :)
*kofee, el que tuvo retuvo, així que només hi ha que esperar a ser un Ave Fenix, oi? La fotografia darrera del teu bloc és magnífica!!!
*instints, és veritat, apa que no s'aprenen coses llegint a la gent i sobretot, dels que ténen més experiència en un món com aquest. Gràcies per passar, un petó :)
*Ventana indiscreta, un buen toque de atención el tuyo, di que sí.... una metáfora excelente. Mil gracias, de verdad.... lo tendré en cuenta. Un beso y felicidades por tu post de la Sostenibilidad, me dejó muy buen sabor de boca :)
*Duchgel, ai reina, que malament s'em donen les tecnologies. He pensat que tinc un mp4 amb gravadora, ho gravaré, que em surt en un bon format i au, cap a casa teva :) Gràcies per deixar la teva opinió, estic d'obligacions fins als "pebrots" i mai millor dit, jajajajaja!!! un petó gran!
Jota Ele, siempre con tu buen humor a cuestas, gracias por dejarlo por escrito! El pc nuevo se porta bien??? :) Saludos y vuelve cuando quieras y puedas!!
*Autorretrato, moito obrigada.... bienvenid@ !!!!

Anònim ha dit...

Demasiadas veces me encuentro con que soy incapaz de escribir nada, con que lo que escribo no me satisface (ahora mismo, sin ir más lejos)..., pero ya hace tiempo que decidí no escribir por escribir y no publicar por narices, por no perder la costumbre...

Pero la foto me gusta (y me da hambre) así que no hay mal que por bien no venga, y si viene acompañado de autoterapia, mejor que mejor.

Besos.

Cris (V/N) ha dit...

*Caminante, pues una reflexión muy sensata la tuya, que me anoto con buena letra.... Gracias y me encanta que te guste la foto, pero yo ahora me voy a por un café!!
:-) Besos para ti también

hugo ha dit...

Hola Cris:
Els pebrots sempre a la cuina i mai a l'hora de crear. Thomas Man deia que "escriure per escriure o per a agradar les expectatives de la gent vulgaritza l'obra y la creativitat" (Los orígens del Doktor Faustus, Alianza Tres). Pensa que crear es esmenar la plana a Deu, perque es començar desde el no res, es a dir, res més lluny que pebrots a l'hora d'entrar "en farina"

Si pases pel meu blog et presentare els meus desertors

salutacions

hugo

_MeiA_ ha dit...

No, s'ha d'escriure quan es té ganes. Escriure en un blog no és una cosa obligada com fer els deures... s'ha de tenir sempre com un hobby, no com una obligació.

Jo el tinc bastant "abandonat", però això ja em passa a temporades. Hi ha temporades que escric un cop cada 15 dies, i temporades que cada dia escric alguna cosa.

Però sempre com un hobby, mai com un deure ni una obligació.

Ripley ha dit...

estoy contigo al 100% cuando mencionas que escribir en el blog es como una terapia, yo mismo lo he dicho muchas veces a mi personalmente el blog me ayuda a evadirme de los malos momentos, por eso le estoy muy agradecido, claro que un blog sin las personas q entran lo ven y leen lo que escribes no es nada, el tuyo se ve con éxito y yo que me alegro, por cierto la foto muy bonita, no le harian falta muchas palabras la verdad. besos.

khalina ha dit...

Crec que s'ha d'escriure per plaer.
De fet a mi m'agradaria escriure més sovint, però no trobo temps. M'agrada escriure relaxada, sense controlar el rellotge per marxar.
De vegades em venen històries al cap anant en metro o conduint, o potser només és una idea. I al seure davant al teclat els dits van sols... Ara que no sé si podria fer-ho cada dia amb històries desenllaçades...

Raúl ha dit...

La respuesta depende de qué es lo que nos guste más; escribir, o el blog.
A la primera opción, la respuesta será siempre Sí, pues escribir se convertirá en alimento. A la segunda, ya no lo tengo tan claro.
Abrazos.

pepa mas gisbert ha dit...

No hay que hacerse muchas preguntas de porque escribimos, lo hacemos porque queremos, necesitamos, podemos, sentimos, alucinamos, odiamos, queremos, para alguien, contra alguien, ¿por qué no, "per pebrots"?

Una abraçada, porque me apetece

PS ha dit...

Hola Cris, és la primera vegada que comento però fa dies que et visito i et diria el mateix que molts companys:s´ha d´escriure quan hi ha ganes de fer-ho, quan et surt del cor, com a teràpia o per plaer,però sempre quan tu mateixa t´ho demanis.No cal forçar la màquina ni esperar l´aprobació dels altres, el que tu escrius ja és prou important per tu, i els altres ho rebem com un regal cada vegada!

Anònim ha dit...

Jo crec que l'entrada què ens has fet compartir ja diu molt... sa o no, ens serveix per a treure fora tot el què tenim a dins veritat? bon escrit.

Cris (V/N) ha dit...

*hugo, a tu només et fa falta un llapis i un paper, tens tota la resta dins teu, el do de saber escriure i convidar a la reflexió.... felicitats :)
*_MeiA_ moltes gràcies per deixar la teva opinió, jo també m'ho prenc com una activitat que em motiva i molt.... De moment, no he fet cap post "per pebrots".... Un petó :)
*Ripley, a pulso, como un campeón! Gracias por pasar y comentar, el día que nos autoimpongamos el blog, la frescura desaparecerá, para quizás trasnformarse en otra cosa.... Ya lo he visto con algunos compañeros bloggers, que por "tener publi" en él, hay que escribir, lo que sea, crear, crear, y oye, no se les da mal, nada mal, pero tendrán tiempo y les será rentable, a mí me estresaría, desde luego. Saludos y un beso :)
*khalina, tu utilitzes bloc de notes, per quan vas en tren, o fas un cafè fora de casa, si se t'acut alguna idea pel bloc, l'escrius??? En realitat, quan s'et fica una cosa al cap, no hi ha res més facil que fer-la, o provar-ho.... Jo crec que tinc un estil tant de fotos com d'escrits, que no em permeto jugar ni transgredir massa.... no seria jo, tot i que ho penso, saps? Però costa, inventar, o no només exposar el que penses o explicar un viatge.... lligar-ho, com dius, potser és el que més costa. Gràcies per passar i un petó :)
*Raúl, que bien leerte! Yo no sé escribir, quizás sé "narrar" o contar cosas, no sé hacer buenas fotos, pero me gusta la fotografía.... Quise probar esta aventura, aprender, y leer, leeros a muchos, a todos los que pasáis por aquí.... Eres uno de mis primeros blogs fijos, cada jueves me acerco a "tu casa" y disfruto de tu don.... Una vez a la semana, 4 relatos al mes, a cual más interesante, barajado con juego de películas y banners de Elena.... Felicidades, por estar ahí cada jueves, con tu palabra. Sé que tú escribes por pasión, se nota! Un beso sincero, Raúl, y otro a Elena :) ... Por cierto, no cierres la puerta que voy a ver
qué sorpresa tenemos hoy jueves 24!
*Alma, me sabe mal, pero casi te diría lo mismo que a Raúl.... Me encanta tu palabra, tu imaginación y buen gusto, no sé si has escrito alguna vez por "pebrots" o si te has quedado "muda".... Sabes? todavía no te he oído, prefiero imaginar lo que dices dentro de mi cabeza.... Gracias por estar ahí, una abraçada gran i un petó, per que si! :)
*Pais Secret, benvinguda.... he passat per "casa teva" i noia, apa que no ets de lletra bona.... Gràcies pel teu comentari, em quedo amb el que dius, no s'ha d'esperar mai res, i és ben veritat.... vaig començar a l'abril i estic tan contenta de veure que a molts de vosaltres us passen les mateixes coses, que teniu inquietuts semblants.... és un plaer, de debó. Un petó :)
*Cesc, moltes gràcies. Saps? m'ha encantat llegir-vos a tots vosaltres, sobretot als que porten tant de temps, i segur que de vegades s'han trobat davant de la pantalla i.... ara què? i les ganes sempre han pogut més que els "pebrots".... es nota, oi? Per cert, tu portes un ritme de mil dimonis, quina empenta, felicitats i que no decaigui!!! :)

khalina ha dit...

No m'apunto les idees en cap paper. Les tinc al cap. I si trigo masses dies en escriure, marxen. Es una pena!

Aquest estiu se'm va esborrar de l'ordinador un post amb una història força bonica (modèstia a part) i si la tornés escriure ja no seria igual.

Cris (V/N) ha dit...

*khalina, jo de vegades si apunto paraules "sueltes".... I escolta, la història perduda, seria un títol preciós per un post dels teus, i si no surt igual, potser serà millor.... o no, però si no ho fas no ho sabràs, això segur :) Petons i gràcies per explicar-m'ho!

Juan ha dit...

No cal escrire "per pebrots", però si fer l'esforç d'escriure. I, de vegades, fins i tot sorprendre't (gratament) dels resultats.

Cris (V/N) ha dit...

*Odiseo, gràcies per pasar, la veritat és que és una mica frustrant quan en tens ganes i les muses t'abandonen una mica, eh? Salutacions i benvingut :)